Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Bilimsel Araştırma Deneyimi

Bilimsel Araştırma Deneyimi

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans programında okuyan öğrenciler EDS 403: Bilimsel Araştırma Deneyimi I ve EDS 404: Bilimsel Araştırma Deneyimi II derslerini alarak bilimsel araştırma süreçlerini kuramsal ve pratik olarak öğrenirler.

“Bilimsel Araştırma Deneyimi I” Kapsamında Yapılanlar:

MEF Eğitim Fakültesinde üçüncü sınıf bahar döneminde zorunlu olarak alınması gereken “Bilimsel Araştırma Deneyimi I” dersi bulunmaktadır. 14 hafta (1 dönem) boyunca bilimsel bir araştırma için gerekli olan teorik bilgiler, akademisyen rehberliğinde öğretmen adaylarına verilir. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümünde bu ders, kütüphane eğitimi ile başlar. Üniversitenin kütüphane görevlisi tarafından verilen seminerde kaynak taramasının nasıl yapıldığı, hangi veri tabanlarının hangi alanlarla ilgili olduğu, alıntı yaparken ve referans verirken nelere dikkat edilmesi gerektiği gibi konularda geniş ve uygulamalı bir anlatım yapılır. Sonraki haftalarda eğitim araştırmaları, araştırma çeşitleri, yöntemleri ve teknikleri, araştırma probleminin belirlenmesi, araştırma makalesi bulma ve makaledeki her bölümün analizini yapma, literatür taraması, araştırma planı hazırlama gibi konularda çalışmalar yapılır.

“Bilimsel Araştırma Deneyimi II” Kapsamında Yapılanlar:

MEF Eğitim Fakültesinde dördüncü sınıf güz döneminde zorunlu olarak alınması gereken “Bilimsel Araştırma Deneyimi II” dersi bulunmaktadır. Bu ders “Bilimsel Araştırma Deneyimi I” dersinin devamı niteliğindedir. 14 hafta (1 dönem) boyunca öğretmen adayları araştırmalarını tamamlamaya çalışır. Öğretmen adayları konularıyla ilgili veriler toplar ve bunları analiz eder. Daha sonra ise makale yazımına başlarlar. Bu süreçte her öğretmen adayına danışmanlık yapan bölüm akademisyenleri de bulunur. Akademisyenler, öğretmen adayları ile haftalık olarak toplantılar düzenler ve çalışmanın gidişatı hakkında öğretmen adaylarına geri bildirimler verirler. Toplantı süreci güz dönemi boyunca devam eder. Yazım aşaması tamamlanan çalışmaların sunumları hazırlanır. Öğretmen adayları tarafından hazırlanan çalışmalar yurt içinde / yurt dışında farklı konferanslarda sunulur. Bazı öğretmen adayları çalışmasının yayımlanması için araştırmasına devam eder ve farklı dergilere çalışmasını göndererek makalesinin yayımlanmasını sağlayabilir. Bu aşamada da bölüm akademisyenleri danışmanlık yapmaya devam etmektedir.



2022 Mezunlarından Özlem KAYITMAZ
 
“Pre-service Teachers' Noticing & Responding to Unconventional Student Thinking In Fractions” isimli makalemde verilerimi MEF Üniversitesi Online Uygulama Okulundaki 4, 5, ve 6.sınıf kesirler ders kayıtlarından elde ettim. Kısaca içeriğinden bahsedecek olursam makalemde öğrencilerin bu derslerde göstermiş oldukları kesirler hakkındaki kavram yanılgıları, öğretmen adaylarının ders esnasında bu durumları nasıl yönettikleri ve bu kavram yanılgılarının olası sebeplerinin neler olabileceğinden bahsettim.



Doç.Dr.Zelha Tunç Pekkan’ın süpervizörlüğü eşliğinde yazmış olduğum bu makale yurt dışında 2 farklı konferansa kabul aldı. Makalem ilk olarak “Affordances of Online Laboratory School: Students’ Unconventional Fractional Thinking and Its Use in Preservice Teacher Education” başlığı ile European Conference on Educational Research - ECER 2022, Yerevan konferansından kabul aldı. 1-10 eylül tarihleri arasında online olarak gerçekleşecek bu konferansta makalemi sunma fırsatım olacak. Bunun yanı sıra makalem ikinci olarak ise “pre-service teachers’ noticing and responding: students’ unconventional thinking in fractions” başlığı ile PME 45 (Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education) konferansından kabul aldı.






2021 Mezunlarından Işıl ÖZTÜRK ve Eylem SAYAR
 
Danışman: Zelha TUNÇ-PEKKAN
MEFEDUCON' da Sunduğumuz çalışmanın adı: Investigating The Feedback Types Given By Supervisors Through Online Laboratory School
Konferansta sunulan halinin başlığı: AFFORDANCES OF UNIVERSITY-BASED ONLINE LABORATORY SCHOOL: TYPES OF FEEDBACK
Konferans Adı: Proceedings of the 15th International Conference on Technology in Mathematics Teaching (ICTMT 15), Danish School of Education, Aarhus University, Copenhagen, Denmark, September 13-16, 2021
Özet: Bu araştırma, matematik bilgisi, planlama, öğretim süreci, sınıf yönetimi ve iletişim kategorileri altında öğretmen adaylarına süpervizörler tarafından ders uygulamalarına verilen  dönüt türlerini incelemektedir.  (This research with the aim of working on these topics will investigate the contribution of the feedback given by supervisors to the development of prospective teachers in online lessons. The study will also investigate the nature of feedback given by supervisors.)

  



 
Bu internet sitesinde, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve internet sitesinin verimli çalışmasını sağlamak amacıyla çerezler kullanılmaktadır. Bu internet sitesini kullanarak bu çerezlerin kullanılmasını kabul etmiş olursunuz. Çerezleri nasıl kullandığımız, sildiğimiz ve engellediğimiz ile ilgili detaylı bilgi için lütfen Çerez Politikası sayfasını okuyunuz.
x